självaste storyn

Okej. Då ska jag skriva om mig själv först. Majjen får logga in sedan och skriva om sig:D

Jag heter Katti Poggats och är född 1991. Jag bor i Kiruna och går på gymnasiet.
Jag gillar att debattera och prata tills alla hört mig. Och jag vet att Majjen är likadan!
Min mor är samisk konstnär och renägare och min far är renägare och ägare till ett företag som slussar upp turister i Kebnekaisefjällen. Hela min familj sysslar med renskötsel och det är något som jag håller mig närmast hjärtat. Det är en av de få sakerna som kan få mitt hjärta att slå hårdare och snabbare. 


Tanken om denna blogg föddes nere i Storlien, Jämtland, när vi satt på förbundsmöte och fick höra hur långt förtrycket mot den samiska kulturen gått. Vi satt och kände att någon måste verkligen försöka få sin röst hörd, än bättre om det är två unga tjejjer. 
Vi ska i denna blogg försöka förklara till er läsare; SAMER ELLER EJ, hur det egentligen ligger till. Men vi kommer också skriva alldagliga saker som vem som helst:D Hoppas ni stannar kvar som trogna läsare för vi behöver komma ut i BloggSverige:D Länka gärna vidare oss och KOMMENTERA! 

Ráhkisvuohta
Katti Poggats
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

okej

2008-09-24 @ 20:42:38
Postat av: emilia fjällborg

jag ska börja läsa eran blogg ;)

2008-09-28 @ 12:59:18
URL: http://eeemiliaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0