Plugga!

Åh just nu sitter jag och pluggar franska, har faktiskt gjort det i två timmar. Effektivt dessutom! Det brukar aldrig hända när det gäller mig, oftast så somnar jag med huvudet vilandes på boken... (kanske för att jag oftast ligger i sängen och pluggar). Borstar tänderna nu utifall att jag skulle somna.

Nu tänker ni säkert, varför läser du inte samiska som språk istället? Måste läsa det som modersmål isåfall, vilket jag nog ska göra. Men man får ju meritpoäng om man läser vidarekurs i moderna språk och som framtida samepolitiker(??????!) så måste man ha bra betyg och meritpoäng.

När jag gick ut nian så fick jag VG i samiska, pinsamt. Med tanke på att jag talar flytande nordsamiska. Men grejen var den att jag aldrig orkade gör något, under hela nian så läste jag femtio sidor i en samisk bok.
Hur fan kunde jag få VG är frågan?
Svaret är; därför att alla andra som var där fick G och dom gjorde inget, med fet text. Min älskade lärare sa något i den stilen i alla fall.

Jaja, bäst att plugga vidare. Jag måste lära mig det jag ska kunna. Sen ska jag ställa klockan i tid, så att jag hinner med bussen till skolan. Japp ni läste rätt, bussen. Lokalbussen dessutom. Jag ska alltså inte rida på min ren.
Sov gott!

Majjen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0