FÖRLÅT

Men jag har bara inte orkat skriva något. Varit borta varenda jäkla helg och sen varit i skolan och blivit trött. FÖRLÅT!

Men nu får jag klämma in kort om hur det var i Lycksele:

Fredag:
Vi lyssnade på många föredrag om politik och ett föredrag om samiska nätverk. 
På kvällen hade vi två konserter med SKITBRA artister, träffade mycket nytt folk också samt blev kär i en från Duolvva Duottar. 

Lördag:
Den bästa dagen. Oh herregud, alla satt bara och grät kändes det som. Jag grät, Therese grät, dom bakom oss grät och dom framför oss grät. För den dagen handlade om självmord och samisk folkhälsa och att vända negativa tankar till positiva.
Jag tror konferensen tog upp det här tunga och tabubelagda ämnet för att det behövs. Det har varit väldigt mycket samiska ungdomar, och vuxna, som har tagit livet av sig. Det måste fram mer information om att man är inte ensam, det finns att få hjälp och man behöver inte skämmas. ALLA MÅR DÅLIGT NÅGON GÅNG I LIVET. 


Shit, bussen går om 10 min så jag hinner inte skriva nå mer! 

Ráhkisvuohta
Katti Poggats 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0